zondag 8 maart 2009

Welkom bij de Freubeltante

Hallo, ik ben Minie, 35 jaar, getrouwd en moeder van een meisje.

In februari ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en sindsdien aangestoken door een borduurvirus. Nou ben ik altijd al van de draadjes, wolletjes en touwtjes geweest. Het begon met een punnikklosje waar ik flink wat meters mee heb gemaakt. Geen idee wat ik met die enorme sliert moest maar het was toch altijd leuk om die sliert van de achtertuin, door de woonkamer en gang naar de voordeur te leggen en weer terug. Mijn oma was leverancier van de restjes wol, zij heeft heel wat gebreid in haar leven.

Na het punniken, kwam het breien. Ook hier heeft mijn oma een grote rol in gespeeld. Zij heeft het mij geleerd. De belangrijkste les die ik van haar leerde:´altijd netjes afhechten en NOOIT draadjes afknippen´! Nog steeds wordt dit regelmatig aangehaald als ik weer met iets nieuws bezig ben!

Na het breien kwam het haken en sinds 1990 ben ik ook bezig met borduren. In dit geval was er sprake van ´zien borduren doet borduren´. Mijn zusje was er ook al druk mee bezig en ik ben door haar aangestoken. In tegenstelling tot mij, maakt mijn zusje altijd netjes af waar ze mee bezig is. Ik heb inmiddels een aantal werken liggen en kan altijd nog erg enthousiast worden over een nieuwe aanschaf. Dit onlokt mijn zusje altijd de opmerking: ´Ben benieuwd of je verder komt dan 6 steekjes´!

Tja, en toen naar de handwerkbeurs. Ik heb daar een borduurpakket van een fractal gekocht en sindsdien ben ik er helemaal aan. Niet alleen ben ik druk bezig met borduren maar ik struin ook heel veel blogs af van andere borduursters. Ik ben in twee weken heel wat wijzer geworden over borduren: van WIP´s, UFO´s en SAL´s tot diverse technieken. Wat ik vooral erg leuk vind om te zien, zijn foto´s van vorderingen. Ik heb er zelf nooit over nagedacht om foto´s te maken van een werk maar ik ben daar inmiddels wel mee begonnen. En tja, dan is de stap naar een blog ook niet zo heel groot meer.

Welkom dus op mijn blog. Ik zal beginnen met de vorderingen van de Fractal maar er zal ongetwijfeld meer bij komen.

Groetjes
Minie

1 opmerking:

  1. Hallo Minie, Gezellig dat je gaat Bloggen,ben erg benieuwd hoe ver je al bent (en gaat komen :)) Als je het niet redt kom ik je wel even "redden"hoor,hihihi.
    Succes hoor!!! Kusje van je zusje. ps; bedankt dat je mijn wijze woorden aangehaald hebt.

    BeantwoordenVerwijderen