zondag 11 september 2011

Gebreid Bruidspaar

Op het kinderdagverblijf waar jongste kuiken zit, werkt juf Sandra. Juf Sandra gaat trouwen en daarna komt ze niet meer terug. Ze gaat iets heel anders doen. Omdat juf Sandra vanaf het allereerste moment een klik had met ons kuiken, wilde ik eigenlijk wel iets speciaals doen. En aangezien ik best handig ben met breinaalden en lid ben van Ravelry, ben ik op zoek gegaan naar iets bruiloftsachtigs. En dat heb ik gevonden. Een patroon van een gebreid bruidspaar. Oorspronkelijk is het de bedoeling dat bruid en gom bovenop de taart komen te zitten maar dat gaat bij mij die van mij wat lastig. En dat is toch ook zonde van de taart en de popjes :-).

Afgelopen twee weken ben ik druk bezig geweest met het breien en in elkaar klussen van het bruidspaar. Het breien ging sneller dan het in elkaar zetten. Ik bleek de bruid niet genoeg opgevuld te hebben waardoor het gebreide haar niet paste en ik de jurk ook moest innemen. Hahaha, een wat zenuwachtige bruid misschien? Gelukkig zijn naald en draad geduldig (en ik ook) en ik heb gewoon een ander kapsel gemaakt. De sluier moest eigenlijk gemaakt worden van oude vitrage maar dat had ik niet. Dus ik heb met glitter-meebrei-garen een sluier gebreid en een haarband gemaakt. Ik vind het een geslaagd stel moet ik zeggen. Ik hoop dat juf Sandra het ook leuk vindt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten