maandag 11 november 2013

Sixtijnse kapel en een oude liefde

Zooooooo...... dat is nog eens even heel erg lang geleden. Als ik het goed zag is mijn laatste update van juni 2012 geweest. Oeps. En om het nog wat erger te maken: ik heb in de periode juni 2012 - november 2013 niet zo heel veel gedaan. Tenminste, niet op borduurgebied. Op een of andere manier ontbrak de zin en gaf ik mezelf weinig ruimte om eens lekker te gaan zitten. Daarbij vind ik het ook nog steeds erg leuk om hard te lopen en sinds kort ook weer te fietsen. In mei van dit jaar heb ik besloten dat ik echt iets heel anders wil gaan doen met mijn werk en sinds september studeer ik weer en volg ik een opleiding tot hardlooptrainer. Naast gezin, werk en huishouden zijn de dagen dus goed gevuld. Eigenlijk kom ik structureel uren tekort in een dag. Maar ja..... slapen is toch ook wel fijn. En af en toe eens even lekker lummelen voor de tv.

Het goede nieuws is dat zusje van de freubeltante en ik afgelopen weekend weer eens ouderwets tekeer zijn gegaan met de naald. In een huisje in het bos. Geen stacaravan op de afrit van de snelweg dit keer, maar een echt huisje. Alles zat mee: het weer (enorme plens), de muziek (varierend van Rammstein tot Queen en alles wat daar tussen in zit), potten koffie en zo af en toe een handje snaai. Vanaf vrijdagavond tot en met maandagmorgen hebben we meters borduurgaren verstookt. Wat gingen we lekker. Met als hoogtepunt toch wel zondagmiddag 16.00 uur. Toen heb ik namelijk de laatste steek van Paneel 15: Libica, van de Sixtijnse Kapel gemaakt. Na bijna 2 jaar is ie echt af. Ik had gehoopt dat het me zou lukken maar het is ook echt gelukt. Jubel ende Juych. Na het wegpinken van een traantje, het maken van foto's en het spelen van het volkslied heb ik de Sixtijnse aan het zusje overgedragen. En ik ben vrijwel gelijk verder gegaan met mijn oude liefde: Fractal #7. Oh.... wat fijn weer om daar mee verder te mogen. Zo totaal anders.... ik heb de smaak echt weer te pakken. Ik ben van plan om de borduur-mojo niet kwijt te raken maar ja..... soms loopt het wel eens anders. Hopelijk lukt het me om snel weer vorderingen te laten zien!

En dan nu de foto's van de Sixtijnse:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten